Log in to unlock your profile!
Alien: Covenant

Alien: Covenant - Prometheus sequel

The Alien: Covenant, Alien: Awakening & Prometheus Movie Community

Solved: Who The Beaked Creature In the Mural Really Is!

Solved: Who The Beaked Creature In the Mural Really Is!

Lone

Member

73

Posted Mar-22-2017 7:18 AM

Over the last five years, we pondered the origin of the mural creature many times on the PROMETHEUS forum, and now we continue with possible explanations on the A:C forum. At last, I think I have figured out who the mysterious creature in the Prometheus Mural really is.

Hold onto your hats peeps as this discovery may prove unexpected, shocking and very controversial!!

LOL...this post is dedicated to our very own BigDave!

THE LONE GUNWOMAN

"Let The Cosmic Incubation Begin" ~ H.R. Giger

32 Responses to Solved: Who The Beaked Creature In the Mural Really Is!

Starlogger

Mar-22-2017 7:19 AM

BigDave?

Movie fan

Mar-22-2017 7:20 AM

HA HA HA!

So funny, laughing my a** off XD

Obsession is a Power, not a Curse ;)

Lone

Mar-22-2017 7:21 AM

Ahahahah yeah Starlogger!

THE LONE GUNWOMAN

"Let The Cosmic Incubation Begin" ~ H.R. Giger

Davefried81

Mar-22-2017 7:33 AM

you got me!!  But for real...what is that creature?  I always think about it.  Also, the xeno handing the egg over..in the mural when it changes

Cerulean Blue

Mar-22-2017 7:46 AM

@Lone - That is great!!!

We must all remember, he is terrible with explosives, too!

Lone

Mar-22-2017 7:51 AM

...and he likes [the] birds! ;)

THE LONE GUNWOMAN

"Let The Cosmic Incubation Begin" ~ H.R. Giger

Lone

Mar-22-2017 8:40 AM

...and being recklessly blown out of cannons!

 

THE LONE GUNWOMAN

"Let The Cosmic Incubation Begin" ~ H.R. Giger

Neomorph

Mar-22-2017 8:45 AM

Haha you got me BigTime Lone XD as soon as I scrolled down to see the muppet I was like wtf!? 

Farlander

Mar-22-2017 9:19 AM

@Lone ... hahaha... damn, I was so excited thinking that finally we would have a reasonable explanation to this creature... you got me beautifully...

----

"This mighty city shows the wonders of my hand."

Aorta

Mar-22-2017 9:44 AM

Oh. My. God.

Lone

Mar-22-2017 10:32 AM

@Aorta :P

THE LONE GUNWOMAN

"Let The Cosmic Incubation Begin" ~ H.R. Giger

Necronom IV

Mar-22-2017 10:59 AM

This is insanley funny :D

"Kane's son"

Ati

Mar-22-2017 11:24 AM

LOL, And BigDave has been waiting patiently for this moment for five years.

MU/TH/UR

Mar-22-2017 11:28 AM

Rick

Mar-22-2017 11:33 AM

Edgy better get a cup of coffee in that picture.  When Dave posts its like 5 dissertations at once.

Aorta

Mar-22-2017 11:35 AM

This adds a whole new level of terror.

MU/TH/UR

Mar-22-2017 11:40 AM

@Rick

very true haha

Starlogger

Mar-22-2017 11:41 AM

@Rick LMAO. @BigDave where are you???

SteveRogers1973

Mar-22-2017 11:54 AM

@Lone - This is a HUGE SPOILER!!! Someone needs to take down this thread.  I mean whats the point of even seeing the movie now...jesus

Ingeniero

Mar-22-2017 1:26 PM

You really had me Lone. I studied the first images too long before scrolling down.

Apex_Predator

Mar-22-2017 1:42 PM

It is a beaked creature. Prometheus being torn opened according to the mythos. How many times do we see this in prometheus?

The mural, shaw having her abdomen cut open, the engineer having that deacon rip his abdomen open. All because the stole the fire (black substance). Heck even Vickers uses fire to kill the transforming holloway. Im pretty sure there is more that im missing.

Want some candy?

dk

Mar-22-2017 1:43 PM

Lone- Nicely done! You had me going for a while.

ninXeno426

Mar-22-2017 2:42 PM

Lol Lone!Well played!

Nothing the God of biomechanics wouldn't let you in heaven for 

Lone

Mar-22-2017 2:53 PM

Hahahah Thanks for being such good sports, glad you have all taken it so well!

Ati, Edgy, Rick brilliant replies! XD

 

THE LONE GUNWOMAN

"Let The Cosmic Incubation Begin" ~ H.R. Giger

Centauri

Mar-22-2017 3:21 PM

haha!  ;D @Lone

 

 

****

 "Must be something we haven't seen yet.."__Bishop

http://www.alien-covenant.com/series/

            

BigDave

Mar-22-2017 4:47 PM

Ha Ha Ha...

The Penny Finally Dropped......

Now i guess i have to explain my Profile Photo for the last 5+ years ;)

R.I.P Sox  01/01/2006 - 11/10/2017

Drake

Mar-22-2017 6:12 PM

Well done! We have the best shitposts don't we folks.

Rick

Mar-22-2017 7:25 PM

Drake, don't be sensitive.  We need a segway to pass the time while we chomp at the bit for a new leak, still, trailer, creature shot, etc.

airshaft_surprise

Mar-22-2017 7:31 PM

lol! thats choice, that had me laughin so much!

Nycro

Mar-22-2017 7:59 PM

OMG, This is fantastic! ><

Sign in to add a reply to this topic!

ALIEN: COVENANT will act as a sequel to 2012's PROMETHEUS as well as a prequel to 1979's ALIEN. Alien fans looking to know more about ALIEN: COVENANT as well as when its first trailer is set to debut, should check back often. Alien-Covenant.com is an information resource for film enthusiasts looking to learn more about the upcoming blockbuster . Providing the latest official and accurate information on , this website contains links to every set video, viral video, commercial, trailer, poster, movie still and screenshot available. This site is an extension of the Alien & Predator Fandom on Scified - a central hub for fans of Alien and Prometheus looking to stay up-to-date on the latest news. Images used are property of their respective owners. and its associated names, logos and images are property of 20th Century Fox and are in no way owned by Scified and its related entities. This is a fan-created website for the purpose of informing and exciting fans for 's release. If you have any questions about this site, its content or the Scified Network in general, feel free to contact Scified directly.

Your account has not yet been verified. Please check your email for the verification link to begin posting.

Please review our rules before sharing content

Use Your E-Mail:


Password:


Stay Logged In

Content Policies & Legal Disclaimers